Sådan bruger du elektronisk underskrift

Hvordan underskriver man elektronisk, det er et meget reelt og vigtigt spørgsmål at stille, hvis man skal til at arbejde med digitale underskrifter.

Prøv det gratis nu

Er elektronisk underskrift gyldig?

Et andet vigtigt spørgsmål at stille, vedrørende elektroniske underskrifter, er gyldigheden af de elektroniske underskrifter. Til sidst men ikke mindst, er det relevant at spørger ind til hvilken udbyder der kan bruges. Der kan henvises til Addo Sign, som udbyder elektroniske underskrift. De har meget udførligt kommunikeret hvordan man underskriver elektronisk og blandt andet, hvordan der underskrives med NemID. Du kan læse mere om hvordan man underskriver elektronisk, om elektronisk underskrift er gyldigt og meget mere lige her.

Digitale underskrifter og deres gyldighed

En elektronisk underskrift er det samme som en digital signatur, også betegnet som en digital underskrift. Den form for underskrift skal validere at du er den, som du giver dig ud for at være. For at understrege, den underskrift du laver digitalt er lige så bindende som den underskrift, du sætter på et papir.

Du kan derfor underskrive med NemID uden problemer, og det er en valid digital underskrift, der validere dig, som dig. Der er mange fordele forbundet med elektronisk underskrifter:​

Din arbejdsgang bliver lettere

check

Du får hurtigt og nemt indhentet en underskrift

check

Ved brug af Addo Sign, får du mange fordele med i aftalen

check

Hvordan underskriver man elektronisk

Der er flere forskellige udbyder der tilbyder elektronisk underskrift. Du kan bl.a. benytte dig af Addo Sign, der gør det nemt for dig, dine kunder og dine samarbejdspartnere at underskrive elektronisk.

På Addo Sign's hjemmeside kan du finde den information, der kan hjælpe dig med at forstå hvordan man underskriver elektronisk, og hvordan de underskrevne dokumenter bliver opbevaret efterfølgende. Du kan finde mange flere svar inde på hjemmesiden og samtidig blive klogere på, hvad det koster dig at benytte elektronisk underskrift.

Prøv det gratis nu

Det skal være nemt for alle at underskrive elektronisk

At underskrive elektronisk er rimelig intuitivt. Du logger ind på den valgte platform, f.eks. Addo Sign´s. Her kan du vælge hvilke dokumenter der skal sendes til kunden, samarbejdspartneren eller kollegaen og som skal underskrives.

Med Addo Sign får du mulighed for at skrive under på forskellige måder og sende filer direkte til modtagers digitale postkasse:

  • Du kan underskrive direkte på skærmen, ved at tegne din underskrift
  • Du kan skrive under med NemID
  • Du kan sende et dokument til underskriverens e-Boks

Du har modtaget den elektroniske underskrift, hvad nu?

Efter du har sendt en anmodning afsted for at få indhentet din elektroniske underskrift, skal du først og fremmest vente. Hvis du efter et vis tidsrum stadig ikke har modtaget en underskrift, kan du sende modtageren en notifikation om at underskrive det dokument du har sendt afsted.

Hvis du har valgt Addo Sign som din udbyder af elektroniske underskrifter, kan du inde på platformen, se hvor langt dit dokument er i underskriftsfasen. 

Prøv det gratis nu


Viden og inspiration

Gå til blogoversigt

keyboard_arrow_up